pondělí 3. června 2013

Sušenky Medvědí štěstí

Krásný den!:)
Spíše bych mohla říci ošklivý den, vzhledem k počasí, prší prší a všude povodně (i když díky tomu jsme nešli dnes do školy:D)...Kvuli tomuhle prokletému počasí nám zrušili školní výjezd na vodu! Jsem tak našvaná! Ale nebudu si tady stěžovat.:) Alespoň jediné co mi dokáže nejlépe zvednout náladu tak je pečení a nějáký film. Koukla jsem se na film, Miláček, a musím říci, že mě to něják nenatchlo, přišlo mi to o ničem. Tak alespoň pečení to zachránilo.:) Zatím předpovědi hlásí na sobotu 20°C a polojasno, tak doufám aby se to nezměnilo v dnešní počasí.
Připravila jsem si pro vás recept na tyto sušenky Medvědí štěstí. Mají sice zajímavý název, protože jsou z mé dětské kuchařky, kterou jsem dostala jako malá a vždy jsem je ráda pekla. Recept je trošku upraven na zdravější verzi, dokonce mám 2 verze!:D) Chuťově bych je popsala klidně k piškotu.:)




Ještě vám sem dám tu původní "nezdravou" verzi. Nejlepší na tomto receptu je, že má jen 4 ingredience a trvá jen 20 minut. Sice mi z toho vyšlo jenom 11 sušenek. Ale to stačí. V mé upravené verzi má jedna sušenka energetickou hodnotu 50-60 kcal podle toho jak je velká. Postup je u všech verzí stejný.:)


Původní verze:



Ingredience:


  • 50 g nasekaných lískových oříšků
  • 2 vejce
  • 85 g cukru krupice
  • 60 g hladké mouky

Postup:

Troubu předehřejeme na 200 stupňů. V misce lehce rozšleháme metlou vejce. Přidáme cukr a šleháme, dokud se nerozpustí. Přisypeme mouky a mícháme, až vznikne hladké těsto. přidáme nasekané lískové oříšky a pečlivě je s těstem promícháme. Plech vyložíme pečícím papírem. Děsto dáváme na plech do malých kopečků. Musejí být dost daleko od sebe, protože se trochu roztečou. Ozdobíme čím budeme chtít. Pečeme 6-7 minut.


Zdravá verze 1


ingredience:

  • 25 g nasekaných mandlí
  • 25 g nasekaných lískových oříšků
  • 2 vejce
  • 50 g třtinového cukru
  • 10 g strouhaného kokosu
  • 40 g rozemletých ovesných vloček
  • 20 g celozrnné špaldové mouky
--------------------------------------------------------------
  • strouhaný kokos
  • nastrouhaná čokoláda
  • brusinky
  •  skořice atd.. (podle vaší chuti:)

Postup: 

Stejný.


Zdravá verze 2


ingredience:

  • 50 g nasekaných lískových oříšků
  • 2 vejce
  • 2 lžíce medu
  • 60 g celozrnné špaldové mouky
--------------------------------------------------------------
  • strouhaný kokos
  • nastrouhaná čokoláda
  • brusinky
  • skořice

postup:

 Stejný.



Doufám, že se vám článek líbil:)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas přečíst tento článek a pokud se vám líbil můžete zanechat komentář, či případné dotazy. :)